Ibrahim Mahama urodził się w 1987 roku w północnej Ghanie w mieście Tamale. Mieszka zaś i pracuje w Accra, Kumasi i Tamale, a obecnie ma swoją pracownię zaledwie kilka kilometrów od Savannah Contemporary Art Center (SCCA), która jest jego własną inicjatywą. W 2010 ukończył studia na Arts and Painting na Uniwersytecie Nauki i Technologii.
Worki, które często służyły najpierw do przechowywania ziaren kakaowca kupuje na targowiskach.
Za pomocą swoich obiektów dotyka tematów dóbr, migracji, globalizacji i wymiany gospodarczej.
Często wykorzystuje też materiały pozyskane z odpadów, resztek drewna itp. ze środowisk miejskich, takie jak pozostałości drewna czy worki jutowe, które wspólnie szyje i pokrywa konstrukcje architektoniczne.
Torby jutowe wyprodukowane w Azji Południowo-Wschodniej (w Indiach i Bangladeszu), są sprowadzane do Ghany, wypełniane towarem, następnie zaś służą do transportu żywności, drzewnego węgla itp.
Artysta prezentuje lokalne połączenia między światową klasą pracującą.
Pokazuje cały łańcuch – pracownicy, którzy tkają torbę, ci, którzy pakują w nie produkty, ci, którzy ładują i ci, którzy noszą towar, zostawiają w workach swoje ślady, pot, daty, zapiski i inne znaki, że mieli z nimi kontakt.
Prace Ibrahima Mahamy pokazywały muzea na całym świecie – w Europie, RPA, Izraelu, Australii, USA.
Oprócz tworzenia sztuki, w marcu 2019 roku, Ibrahim roku założył organizację pozarządową i showroom – Savannah Center for Contemporary Art (SCCA) w Tamale w Ghanie.
Jego nazwisko znalazło się na liście najbardziej wpływowych Afrykańczyków edycji The Africa Report 2019/2020.
Więcej prac Ibrahima znaleźć można tutaj:
https://www.facebook.com/mahama.i.mohammed
· ·